DZIAMA

PRACOWNIA RZECZY NIEZWYKŁYCH

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Lubimy czytać?

Tradycyjne książki odchodzą do lamusa? W dobie czytników książek i tabletów, papierowe lektury zostają w tyle.  Ja, mimo wszystko, staram się nie dać zdominować tej nowoczesnej wersji czytania książek i w dalszym ciągu  dysponuję moją małą biblioteczką. Dziś chciałam Wam przedstawić trzy pozycje, które naprawdę wam polecam. 








Książka ta zawsze mnie intrygowała. Oglądając "Teorię Spisku" z Melem Gibsonem i Julią Robert, tytuł jej  przewija się wielokrotnie. Postanowiłam, że muszę tą książkę przeczytać. Opowiada ona o dojrzewaniu młodego nastolatka. Niektóre doświadczenia z jakimi ma styczność nasz bohater przerastają go i w rezultacie nie umie sobie z nimi poradzić. W tym bigosie doświadczeń kształtuje się i rozwija jego światopogląd. To tak w skrócie.





 Książka  prezentuje różnorodność  poglądów na naturę motywacji. Franken traktuje zagadnienia motywacji bardzo szeroko i nie przedstawia psychologii w jej tradycyjnej odsłonie. Szczegółowość tematyki, jest na tyle wnikliwa, że może być lekturą niemalże dla każdego. 





Zdecydowanie mój numer jeden. Z tą książką miałam styczność jeszcze na studiach i od tamtego czasu zupełnie zmieniła moje myślenie. Zwłaszcza osoba Adolfa Hitlera jego dzieciństwo i inne fakty z jego życia, dają zupłenie inny obraz tego człowieka. W żaden  sposób nie próbuje go tutaj usprawiedliwiać, bardziej pokazać problem wychowania i przemocy psychicznej w stosunku do dzieci. To problem, który jest aktualny również i dzisiaj. Dziecko wsiąka wszystko to co zazna w dzieciństwie, dlatego aspekt poruszany w tej książce jest tak istotny. Oprócz tego opisywane są tutaj takie osoby jak:  Christiana F. która była narkomanką oraz dzieciobójca Jurgen Bartsch. Oblicza przemocy i upokorzeń jakimi poddani byli nasi bohaterowie, ich duchowe i psychiczne zmiany wywarły  nieodwracalne skutki na ich późniejsze życie.  Nie możemy oczywiście generalizować, że wszyscy pochodzący z takich środowisk tacy się staną, to kwestia własnych przemyśleń i interpretacji ,kwestia psychicznej wytrzymałości.  Nie mniej jednak książka daje dużo do myślenia i warto do niej zaglądnąć.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz