DZIAMA

PRACOWNIA RZECZY NIEZWYKŁYCH

środa, 7 stycznia 2015

Przez żołądek do dobrego nastroju.

Już jakiś czas temu miałam zamieścić kilka przepisów, ale po ich zrealizowaniu, byłam taka głodna, że zapomniałam o  ich sfotografowaniu. Przypomniałam sobie o tym dopiero po zjedzeniu wszystkiego. 
Podobnie było by dzisiaj, ale w porę się zorientowałam i szybko zrobiłam zdjęcia. 
 Przepis, którym chcę się dziś podzielić,  jest bardzo szybki. Robię go dość często, gdy nie mam pomysłu na obiad. Przeważnie zjadam je tylko ja, mój mąż, albo moja mama jak zaserwuje jej takie danie. Moje dzieci raczej nie przepadają za takimi specjałami, dlatego dla dzieci muszę gotować osobno.

Makaron żytni razowy z duszoną cebulką, czosnkiem, natką pietruszki.

Potrzebne będą nam:

1. Jedna duża cebula
2. Jeden - dwa ząbki czosnku.
3. natka pietruszki.
4. papryka czerwona suszona
5. bazylia suszona


Na oleju kokosowym, dusimy cebulkę pokrojoną w kostkę wraz z czosnkiem. 
Gdy będą miały już taki lekko szklisty kolor, dodajemy natkę pietuszki i chwilę dusimy zresztą składników. Przyprawiamy sztyptą soli, pieprzu, papryką czerowną i bazylią, lekko mieszamy. 

Na wrzącą wodę wrzucamy makaron żytni razowy (polecam firmy Sanbios - z ekologicznych upraw.). Gotujemy  go ok 3-5 minut. Odcedzamy i mieszamy z podduszoną cebulką, czosnkiem oraz natką pietruszki. Możemy dodać trochę oliwy z oliwek dla smaku. Ja dodałam włoskiego pesto z riccoty i orzechów włoskich, ale nie jest on konieczny. To mój misz masz tego dania i staram się za każdym razem dodawać coś innego. 

Danie można doprawić solą pieprzem według uznania.
Ja uwielbiam takie proste dania.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz